پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227030
صدور گذرنامه اربعين تنها در 24 ساعت
تاریخ انتشار : 1395/08/23 17:24:46
نمایش : 1150
وي با اشاره به حضور 24 ساعته نيروي انتظامي در مرزهاي سه گانه کشور خاطر نشان کرد: مسئولان نيروي انتظامي به گونه اي برنامه ريزي کرده اند که نيروهاي اين نهاد به صورت 24 ساعته در مرزهاي کشور حضور پيدا کرده و به زائران خدمات ارائه دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سعيد اوحدي گفت: با توجه به آخرين آمار اعلام شده از سوي نيروي انتظامي تاکنون بيش از 1 ميليون و 200 هزار تن از زائران ايراني از سه مرز شلمچه، چذابه ومهران از کشور خارج شده اند.

وي افزود: توصيه ما به زائران اين است که بدون در اختيار داشتن ويزاي کشور عراق در مرزها حاضر نشوند.

رئيس سازمان حج و زيارت از افزايش 45 درصدي نرخ ثبت نام زائران جهت دريافت ويزاي کشور عراق خبر داد و تصريح کرد: در حال حاضر شاهد افزايش نرخ رشد آمار ثبت نام کنندگان جهت دريافت ويزاي کشور عراق هستيم و براساس آمارها ميزان ثبت نام زائران رشد 45 درصدي داشته است.

اوحدي ادامه داد: در حال حاضر به گونه اي برنامه ريزي کرده ايم که اگر بيش از 2 ميليون زائر نيز بخواهند از مرزها عبور کنند اين اتفاق محقق شود.

وي با اشاره به حضور 24 ساعته نيروي انتظامي در مرزهاي سه گانه کشور خاطر نشان کرد: مسئولان نيروي انتظامي به گونه اي برنامه ريزي کرده اند که نيروهاي اين نهاد به صورت 24 ساعته در مرزهاي کشور حضور پيدا کرده و به زائران خدمات ارائه دهند.

رئيس سازمان حج و زيارت از صدور يک روزه گذرنامه براي زائران خبر داد و اذعان کرد: درحال حاضر صدورگذرنامه طي يک روز انجام مي شود واگر زائري قصد عزيمت به کشور عراق را داشته باشد مي تواند از هم اکنون جهت دريافت گذرنامه اقدام کند.

اوحدي افزود: پس از دريافت گذرنامه زائران مي توانند در کمتر از 24 ساعت ويزاي کشور عراق را نيز دريافت کنند.

وي با اشاره به تعيين برخي دفاتر در موکب هاي مرزهاي ايران جهت راهنمايي زائران اربعين حسيني گفت: جزواتي براي راهنمايي هر چه بيشتر زائران تهيه شده و هر يک از افراد مي توانند با مراجعه به دفاتر تعيين شده در برخي از موکب ها اين جزوات را دريافت کنند.

رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص وضعيت موکب هاي ايران در کشور عراق اظهار کرد: خوشبختانه در مسير نجف تا کربلا تعداد موکب هاي ايران قابل توجه است و مي توان اعلام کرد که فاصله موکب ها حتي به يک متر نيز نمي رسد.

اوحدي با اشاره به همکاري سپاه پاسداران و شهرداري تهران با سازمان  حج و زيارت خاطر نشان  کرد: خوشبختانه اکنون شاهد همکاري مطلوب نيروهاي سپاه و شهرداري تهران با سازمان حج و زيارت هستيم و همين موضوع سبب شده در سال جاري خدمات مطلوبي به زائران ارائه شود.

منبع:ميزان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html